Det kan være noget af en udfordring at være professionel telefonpasser. Det er et job, som kræver, at man er ansvarsbevidst. Samtidigt skal man være fleksibel og venlig over for alle de mennesker, som ringer op. Det kan være temmelig trættende at passe en telefon for andre.
Jeg ved det, for jeg har prøvet det, og jeg vil aldrig være uhøflig overfor den venlige stemme, som svarer, når jeg ringer til kundeservice i en butik.
Udfordringen med telefonpasning
Telefonpasning er en udfordring. Det kan være, at du bliver sat til at tage telefonen for adskillige firmaer, som bruger den service, din arbejdsgiver udbyder. Du skal derfor kunne holde styr på, hvad det enkelte firma, som du passer telefonen for, ønsker, du gør, når du svarer. Måske skal du stille om til en af dets medarbejdere, måske skal du bare tage imod besked, måske skal du booke et møde og dermed kunne læse medarbejderens kalender. Alt det har de 100% styr på hos Blumensaadt, der er kendte for at yde en formidabel service med telefonpasning: https://www.blumensaadt.org/telefonpasning-og-receptionsservice/
Det kan også godt være, at du skal svare på en bestemt måde, når du passer telefonen for et firma. Det kan være, at de har fundet ud af, at hvis du siger et bestemt ord, så kommer dialogen lettere i gang. Det kan være ret svært. Prøv selv at sige en sætning, som du egentlig ikke føler, at det falder naturligt for dig at sige. Og samtidigt skal det lyde, som om du er glad og frisk.
Du kan have dage, hvor du ikke er glad og frisk, så kan det være ret meget op ad bakke at passe telefonen. Måske har du ondt i halsen. Så kan det være, at du så varetage andre funktioner for firmaet – eventuelt svare på e-mails, så du ikke behøver at tale den dag.
Telefonpasning kan dog også være et dejligt job. Du taler jo med mennesker. De er ikke robotter, og hvis du kan hjælpe dem over problemet, de ringer op omkring, så vil du også opleve, at de fleste bliver meget glade for hjælpen. du gav dem.