Jeg har et møde i København. Det er på næste torsdag, og det er med min forretningspartner, som er i landet i få dage for at besøge sin familie. Han bor i Australien, så hans tid er knap. Men vi har aftalt at mødes for lige at planlægge vores markedsføring for de næste 2 kvartaler. Vi mødes ca. hvert halve år for at lægge strategien på plads. Forud har vi selvfølgelig haft en dialog via Skype og e-mails. Men det fungerer nu mest effektivt, når vi mødes – face to face.
Reklame for mødelokaler
Jeg så den her reklame: ”Mødelokaler København hos MBK” og tænkte, at jeg lige ville skrive det bag øret at få tjekket deres site for at se, hvad det koster, og hvilke faciliteter de tilbyder.
Vi har sådan set ikke brug for et lokale i mere end højst 4 timer. Og jeg vil gerne købe frokost til ham bagefter, inden han skal videre op til sin familie. De bor vistnok oppe i Helsingør. Så jeg skal også huske at få booket en flybillet fra Aarhus til København, så han ikke er nødt til at bruge tid på at flyve herover. Han lander dagen før vores møde. Han skal derfor kun bruge ca. tre kvarter i toget fra Helsingør til København.
Min sekretær har nu fået booket en flybillet til mig. Argh. Jeg skal tidligt op – igen! Hader at skulle køre til lufthavnen for at vente der, men der er ingen vej udenom. Hun har booket den bedste forbindelse, hun kunne finde. Og hun er god til at finde billige flybilletter.
Fine lokaler
Selv har jeg været inde for at tjekke mødelokalerne i København. De ser fine ud, og prisen er meget rimelig. Jeg synes faktisk, at det var rørende billigt at leje sig ind hos dem. Og lokalerne er meget indbydende.
Vi har kun brug for et lokale i højst 4 timer om formiddagen. Centeret, som udlejer lokalerne, tilbyder også morgenbrød, frugt, kaffe, og jeg kunne se, at man også kan vælge, om man vil have frokost serveret eller ej.
Nu tænker jeg, at det ikke er sikkert, at vi har brug for lokalet i alle 4 timer, som jeg har planlagt, så jeg har valgt at booke mødelokalerne uden frokost. Men morgenbrød og frugt er velkommen.
Jeg ringer dem op. Spørger, om de har et lokale til to personer på den fastsatte dato. Det kan de sagtens klare. De spørger, om vi har brug for andre faciliteter end dem, som er inkluderet i prisen. Jeg mener ikke, at vi har brug for andet en Wifi. Det er inkluderet i prisen, får jeg at vide. Ok, fedt, cool. Jeg spørger ind til deres morgenbrød. Jeg ved min forretningspartner har glutenallergi, så jeg skal lige være sikker på, at vi ikke løber en risiko her. De fortæller, at det er almindeligt brød, de serverer, men at de vil prøve at skaffe glutenfrit.
Se, det er da service. Jeg beder dem orientere mig, om de kan finde det, inden mødet. Hvis de ikke kan, så må de hellere lade være. Pigen, jeg talte med, fortalte, at hvis de ikke kan skaffe det, så sætter de lidt ekstra frugt ind til os.